Αφήστε τον κόσμο να δουλέψει!

Λένε, πως το πρώτο σχόλιο που έκανε ο φημισμένος John Pierport Morgan μετά το τηλεφώνημα που πήρε από τον Γενικό Εισαγγελέα της χώρας, Philander Knox, ήταν: «Φαντάσου αγένεια». Ο κ. Knox του είχε διακόψει το δείπνο.

Ο Knox, άρχιζε τότε, το 1902, τη νέα πολιτική του προέδρου του, Teddy Roosevelt, για καταπολέμηση των καρτέλ, των μονοπωλίων και των μεγάλων επιχειρήσεων που «εμπόδιζαν το εμπόριο», κατά την έκφραση της νομοθεσίας.

Η Northern Securities, μια εταιρεία που έστησε o J.P. Morgan με συνέταιρούς του άνδρες όπως τον Rockefeller, είχε πλήρη έλεγχο των σιδηροδρόμων σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα, γι’ αυτό επιχείρησε να εξαγοράσει με το ζόρι και τον τελευταίο ανταγωνιστή, την Burlington

jp-morganΑντί να σκοτώνονται και να χάνουν λεφτά από τις συναλλαγές που χρειάζονταν στα χρηματιστήρια, οι κύριοι της καλής κοινωνίας, αποφάσισαν να τα βρουν και να σταματήσουν τα σπεκουλαρίσματα, στήνοντας ένα από τα μεγαλύτερα μονοπωλιακά καρτέλ των ΗΠΑ.

Φυσικά, όταν έκλεισε το τηλέφωνο, ο J.P. Morgan, ήξερε πώς λύνονται αυτά τα προβλήματα και μετέβη στην Ουάσινγκτον για να μοιραστεί ένα ουισκάκι με τον πρόεδρο και να τα βρουν, αλλά ο ατίθασος κύριος Ρούσβελτ, δεν είχε τέτοια πρόθεση.

Δύο χρόνια αργότερα, τα δικαστήρια διέλυσαν την Northern Securities και άνοιξαν τον δρόμο για τον ανταγωνισμό. Ο Ρούσβελτ, οδήγησε πολλές άλλες επιχειρήσεις –ακόμα και συνδικαλιστικές οργανώσεις- στα δικαστήρια για να σπάσει τα καρτέλ τους και έμεινε γνωστός στις ΗΠΑ ως «trustbuster».

Κερδισμένοι, όπως πάντα,ήταν οι καταναλωτές, δηλαδή όλοι μας. Οι μεγαλύτεροι ήταν εκείνοι που δεν έχουν πολλές επιλογές: Οι εργαζόμενοι, οι χαμηλά αμειβόμενοι που δεν μπορούν να έχουν πολλές επιλογές, εκείνοι που έχουν τη φλόγα της επιχειρηματικότητας και δεν τους επιτρέπεται να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις.

Κι αυτό, δεν ισχύει μόνο για μεγιστάνες, όπως τον J. P. Morgan και τον Rockefeller στις ΗΠΑ. Ισχύει και για τα πρατήρια βενζίνης στη μικρή Κύπρο. Διότι, τα καρτέλ ζουν εξ ορισμού εις βάρος του κοινού συμφέροντος. Λειτουργούν από λίγους στην πλάτη των πολλών. Βασανίζουν τον κόσμο και τον κατακλέβουν για να έχουν δουλειά μερικοί, οι οποίοι, εδώ που τα λέμε, πολλές φορές δεν κάνουν και πολύ καλά τη δουλειά τους.

Πρόκειται, φυσικά, για ένα κυπριακό θεσμό. Οι πρατηριούχοι, απαιτούν να έχουν λόγο στο κατά πόσο θα ανοίξουν νέα πρατήρια. Οι καθηγητές θέλουν να έχουν λόγο στον τρόπο εισδοχής στα πανεπιστήμια. Οι καταστηματάρχες θέλουν περιορισμένα ωράρια. Θυμάμαι, παιδί, που οι τραπεζικοί αντιδρούσαν στην εισαγωγή των αυτόματων ταμειακών μηχανών μπας και διευκολύνουμε λίγο τον κόσμο.

Κι αυτά δεν είναι παρά μόνο μερικά παραδείγματα στην Κύπρο. Φαρμακοποιοί, λογιστές, δικηγόροι, αρχιτέκτονες. Πολλά είναι εκείνα τα επαγγέλματα όπου τα εμπόδια απαγορεύουν σε ξένους (και γιατί όχι ξένους;) να μπουν στην αγορά, να φέρουν πιο φθηνά προϊόντα και υπηρεσίες, να εξυπηρετήσουν τον κόσμο καλύτερα και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.
Και εδώ που τα λέμε, το ίδιο ισχύει και με τους ημικρατικούς οργανισμούς. Πολλοί είχαμε τις αμφιβολίες μας πως η μικρή Κύπρος «σηκώνει» ελεύθερη ραδιοφωνία, ή ακόμα και ελεύθερη τηλεφωνία. Σήμερα, τα πράγματα, είναι διαφορετικά, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μονοπωλιακές καταστάσεις στις πιο πολλές αγορές, από την ίδια την τηλεφωνία μέχρι και τα πιο καθημερινά μας τρόφιμα.

Trustbuster

Trustbuster

Ακόμα και στον πανάκριβο ηλεκτρισμό, η είσοδος είναι κλειστή, μπας και προσπαθήσει κανείς να προσφέρει (έστω και λίγο) φθηνότερο ρεύμα στον κόσμο. Γι’ αυτό, εξάλλου και η ΑΗΚ συνδυάζει τα βιβλία του δικτύου με τα βιβλία της παραγωγής, ένα κόλπο που επίσης κάνει και η Cyta στις δικές της θυγατρικές, με την πλήρη ανοχή-συνενοχή των Αρχών και των αρμοδίων. Κι έτσι, πληρώνουμε εμείς, για να έχουν να δίνουν από τα χρεοκοπημένα τηλεοπτικά τους, σε συλλόγους και άλλους πολιτικούς φίλους της εκάστοτε εξουσίας.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, εν τω μεταξύ, μας έφταιξε η Τρόικα. Και το αντεπιχείρημα είναι πάντα περίπου το ίδιο: Για την ΑΗΚ, για παράδειγμα, λένε πως «δεν χωρά» ανταγωνισμός. «Πού να ζήσει με τόσο μικρή παραγωγή;». Η απάντηση, φυσικά, είναι πως αν ανοίξει η αγορά, μόνο τότε θα δούμε την απάντηση. Εξάλλου, αν δεν χωρά δεύτερος, τότε γιατί τρέμουν το άνοιγμα της αγοράς;

Και ενώ όλα πάνε κατά την μεριά της Eurocypria και των Κυπριακών Αερογραμμών, η μεγαλύτερη απορία είναι πού βρίσκονται οι επόπτες και τί κάνουν. Πώς είναι δυνατόν να κάνουν απεργία οι πρατηριούχοι για να μην ανοίξει κανένας άλλος και η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού να κοιμάται ήσυχη; Έστω μια εξέταση, μια ανακοίνωση που να εξηγεί πώς αυτό το πράμα δεν λογίζεται για καρτέλ. Πώς η ΡΑΕΚ δέχεται «πιντωμένα» βιβλία; Γιατί δεν υποχρεώνεται η Cyta να μας πει πόσα κερδίζει ή χάνει η δικής μας ιδιοκτησίας Cytavision και τι χορηγίες δίνει;
Το «αόρατο χέρι», είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο ανάπτυξης. Πολλές φορές, όμως, αυτό το χέρι υποφέρει από αρθρίτιδα και χρειάζεται τη βοήθεια των θεσμών. Στην Κύπρο, αυτοί είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι, όπως διαφάνηκε από τον βαθύ ύπνο που ακόμα κάνουν στην ΕΠΑ.

Λες και ο κώδωνας του κινδύνου δεν έπαιξε ακόμα.

Για τους ίδιους λόγους, πρέπει να προχωρήσει το ΓεΣΥ και να εκπονηθεί ΜΔΠ. Και τα ξερά των πολιτικών κάτω από το φυσικό αέριο.

11 thoughts on “Αφήστε τον κόσμο να δουλέψει!

  1. κάτω τα ξερά των πολιτικών απο το φυσικό αέριο λες

    ποιου τα ξερά τους να αφήσουμε να βάλουν στο φυσικό αέριο;

    όσον αφορά το θέμα ανοίγματος της αγοράς για το ρεύμα

    η παραγωγή και η διανομή ρεύματος σε μεγάλη κλίμακα όπως είναι πχ ο χώρος της Κύπρου είναι φυσικό μονοπώλιο όπως είναι και το νερό επίσης

    αφού το δίκτυο διανομής τους, δηλαδή τα καλώδια για το ρεύμα και οι σωλήνες για το νερό κατασκευάστηκαν από τις κρατικές υπηρεσίες και ελέγχονται από αυτές

    οπότε να σου θέσω ένα ερώτημα:

    αυτή η εταιρεία που λες ότι θα έρθει στην Κύπρο από που θα αγοράζει το ρεύμα και πως θα τα διανέμει;

    ντοκυμαντέρ
    http://www.catastroika.com/

    • Οι κανόνες ανταγωνισμού, όπως ισχύουν και στις τηλεπικοινωνίες, προβλέπουν υποχρέωση της εταιρείας που ελέγχει το δίκτυο να παρέχει την ίδια υπηρεσία σε όλους τους πελάτες, με το ίδιο κόστος. Υποχρεούται η cyta να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες δικτύου σε όλους τους πελάτες της, κάτω από τους ίδιους όρους.
      Στο ρεύμα μπορεί να ισχύει το ίδιο.
      (Αυτό ισχύει παντού: Στο ρεύμα, το νερό, τις αποχετεύσεις και τις τηλεπικοινωνίες, σε τοπικό επίπεδο η υποδομή είναι μονοπώλιο, το οποίο όμως υποχρεούται να εξυπηρετεί όλους τους πάροχους. Έτσι έχεις πιο καλή ποιότητα και πιο φθηνές τιμές)

  2. Η γνώμη μου για το ρεύμα: το δίκτυο να παραμείνει στο κράτος αλλά να διασπαστούν και ιδιοτικοποιηθούν οι μονάδες παραγωγής. Και το κρατικό δίκτυο να αγοράζει από τους φτηνότερους (με κάποια πριμοδότηση/προτερεότητα στις ανανεώσιμες πηγές).

    Τα πρατήρια όμως νομίζω έχουν δίκαιο αφου το κέρδος τους είναι καθορισμένο ανα λίτρο, αρα περισσότερα πρατήρια=λιγότερα λίτρα ανα πρατήριο χωρίς να ενισχύεται ο ανταγωνισμός αφού οι εταιρείς καθορίζουν τις τιμές. Αυτο που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερα πρατήρια αλλά περσσότερες εταιρείες ή αφού είναι φανερό ότι οι εταιρείες συνενοούνται και έχουν πάντα τις ίδιες τμές την επιβολή πλαφον.

    • Συμφωνώ για το δίκτυο.
      Για τα καύσιμα συμφωνώ πως είναι ζωτικής σημασίας το άνοιγμα της αγοράς- εξού και η ανάγκη για το κοινό τερματικό.
      Αλλά για τα πρατήρια, έστω κι αν οι τιμές καθορίζονται (που δεν ισχύει πάντα), πάλι τα πρατήρια μπορούν να ανταγωνιστούν σε άλλους όρους, εκτός τιμής- ποιότητα, άλλες παράπλευρες υπηρεσίες, μείωση του κόστους για να αυξήσουν το κέρδος τους, εξυπηρέτηση για άλλες ανάγκες, πλύσιμο, λιπαντικά- λάδια κτλ κτλ.
      Πάλι το αποτέλεσμα θα είναι μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους (και άρα πιθανότητα μείωσης της τιμής) και καλύτερη υπηρεσία στον πελάτη: Να προσπαθεί το κάθε πρατήριο να πάρει όσο το δυνατό περισσότερα «λίτρα» από τον τζίρο.
      Το ότι τα «μοιράζονται» είναι κακό για όλους, εκτός από τους όχι καλούς πρατηριούχους

  3. ΙΤΑΛΙΑ: 61,4% ακριβότερο το νερό σε µιά 10ετία!

    Η ιδιωτικοποίηση του νερού στην Ιταλία ξεκίνησε στα µέσα της δεκαετίας του 1990. Μετά από 15 χρόνια, η νοµοθεσία υποχρεώνει όλες τις επιχειρήσεις νερού να κατοχυρώνονται ως SpA (ανώνυµες εταιρείες) αµιγώς ιδιωτικές ή σε συνδυασµό µε δηµόσια ιδιοκτησία. Ετσι την ύδρευση την διαχειρίζονται ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν στόχο το κέρδος.
    Τα τιµολόγια νερού αυξήθηκαν από το 1997 ως το 2006 κατά 61,4% έναντι του πληθωρισµού που αυξήθηκε κατά 25% και της απασχόλησης που έπεσε κατά 30%.

    και γιαυτό με δημοψήφισμα το 2011 οι ιταλοί σε ποσοστό 95% ψήφισαν κατά της ιδιωτικοποίσης του νερού

  4. δεν απάντησες ποιοι θα πρέπει να διαχειρίζονται το φυσικό αέριο

    αφού δεν θέλεις του πολιτικούς ποιους θέλεις;

    • post hoc ergo propter hoc?
      Δεν ξέρω την περίπτωση αλλά 1)- αν το νερό ήταν φθηνότερο λόγω επιδοτήσεων, τότε το τελικό κόστος στην οικονομία είναι το ίδιο- αλλά με μεγαλύτερη αποδοτικότητα
      2) Μία περίπτωση και μόνο δεν αποτελεί επιχείρημα. Σε γενικές γραμμές αυτή δεν είναι η εμπειρία
      3) τα κόστη παραγωγής μέσα στην περίοδο αυτή, πώς άλλαξαν;
      4) Κακή διαχείριση και ελλιπής εποπτεία μπορεί να σου τα διαλύσει- και η Ιταλία αποτελεί υπόδειγμα κακοδιαχείρισης και κακής εποπτείας. ιδιωτικοποίηση δεν σημαίνει και απορρύθμιση. Εντελώς διαφορετικά πράματα.

  5. εαν άρα τότε επειδή;
    τι θέλεις να πεις;

    ποιοι να διαχειριστούν κατά τη γνώμη σου το φυσικό αέριο;
    απλή ερώτηση που αναμένει την απάντηση σου, αν έχεις φυσικά

    οι τράπεζες είναι ιδιωτικοί κερδοσκοπικοί οργανισμοί

    και τα έχουν κάνει σκατά με απλά λόγια

    γιαυτό και θέλουν κρατική βοήθεια πέραν των 10 ΔΙΣ

    άρα αυτό είναι ένα επιχείρημα κατά των ιδιωτικοποιήσεων από μόνο του

    πάμε πάρακατω

    ιδιωτικοποίηση φυσικά και σημαίνει απορρύθμιση
    ακριβώς όπως έγινε στην Ισλανδία που κατέρρευσαν τα πάντα
    μόλις έγινε αυτή η απορρύθμιση

    αυτό ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ από το πολυβραβευμένο ντοκυμαντέρ
    Inside Job

    που αφορά τον ρόλο των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ κερδοσκοπικών οργανισμών των τραπεζών για την εξαθλίωση που έσπειραν

    Τα τρένα στη Γερμανία που μετά που την ιδιωτικοποίηση αρχίσαν οι καθυστερήσεις, να …φεύκουν πόρτες εν κινήσει, να μεν δουλεύκει ο κλιματισμός (εφυρτήκαν κάποια γυμνασιόπαιδα προχτές που την πυρά). Και εννοείται ότι εν πανάκριβα.
    Τα τρένα του Βερολίνου. Πέρσι το καλοκαίρι το Βερολίνο έμεινε χωρίς τρένα για ολόκληρο το καλοκαίρι επειδή εν εκάμναν σέρβις για να γλυτώσουν λεφτά. Και το 1/3 των βαγονιών εχάλασε.
    Οι αερομεταφορές στην Ελλάδα που για να πάεις που Αθήνα-Θεσαλλονίκη με την Ετζίαν (που εσυγχωνεύτηκε με την πουλημένη Ολυμπιακή) εν 2 φορές πιο ακριβά που το Αθήνα-Λονδίνο…και πίσω

    άρθρα που επιβεβαιώνουν το περιστατικό και άλλα που είχαμε θάνατο ανθρώπων συνεπεία της μη συντήρησης από την εταιρεία
    Why German Trains No Longer Run on Time

    http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,496257,00.html

  6. http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,705963,00.html

    http://www.wsws.org/articles/2011/feb2011/trai-f03.shtml

    για τους ιδιωτικούς σιδηρόδρομους της αγγλίας που είναι στα ίδια χάλια με της γερμανίας

    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/may/22/will-hutton-rail-privatisation-disastrous

    http://www.christianwolmar.co.uk/books/the-great-british-railway-disaster/

    http://www.jrtr.net/jrtr34/f16_mat.html

    στην αργεντινή τα ίδια και τρισχειρότερα από την ιδιωτικοποίηση

    http://mlvzero.blogspot.com/2012/02/privatisation-derailed-argentinas-rail.html

    http://www.irastimes.org/Disaster_Management_over_European_R

    κυπρέος που ζει στην ελβετία

    Aceras Anthropophorum PERMALINK
    Ιουλίου 12, 2010 09:15
    Φίλε μου διαφωνώ κάθετα με την ανάλυση σου. Βλέποντας τι γίνεται στην Ευρώπη, ότι πουλήθηκε το κλαίει τώρα ο λαός του οποίου η Κυβέρνηση το πούλησε.
    Στην Ελβετία πουλήθηκε η τηλεφωνία. Έχουμε το πιο ακριβό τηλέφωνο. Πουλήθηκε η suissair. Έχουμε την Lufthansa που μας μιλά μόνο γερμανικά, κάμνει μόνο τα κερδοφόρα δρομολόγια χωρίς να δρώνει το φτίν της για άλλα εθνικά συμφέροντα της Ελβετίας, όπως ο τουρισμός, ή πολιτικές σχέσεις. Ο ηλεκτρισμός δεν πουλήθηκε. Έχουμε τον πιο φτηνό τζιαι οικολογικό ηλεκτρισμό της Ευρώπης. Στην Αγγλία που πουλήθηκε, ο μικροκαταναλωτής πληρώνει πιο ακριβά τζιαι μειώθηκαν μόνο οι τιμές για τους μεγάλους καταναλωτές που αφήνουν κέρδος. Τα τραίνα που ιδιοτικοποιηθήκαν στην αγγλία … άλλη τραγική ιστορία. Ντελούξ βαγόνια που τζιοιλούν πάνω σε σαραβάλλες ράγες.

    η cyta ειναι ημικρατική
    τζαι τόσο πολλά αφηνιάσαν οι θαυμαστές της ακρίβειας και προστάτες αυτών που φκάλλουν πα στην ράσση ούλλων μας
    που ο εκπρόσωπος τους ο ματάκιας που ειχε καμερες παντού στην Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού και τον παρέτησαν ο Χριστοφίδης έβγαλε φιρμάνι για χάριν του ανταγωνισμού τάχα
    με την οποία έλεγε ότι η cyta ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ τις τιμές της!!!!!!
    ούτως ώστε η areeba τότε mtn τώρα να μπορεί να την …..ανταγωνιστεί….
    όπου υπήρξαν ιδιωτικοποιήσεις υπήρξαν απίστευτες αυξήσεις
    και μιλάμε για αγαθά πρώτης ανάγκης
    δεστε τι γίνεται με τις πεζίνες
    πόσες είναι; εκο lukoil shell petrolina esso … υπάρχει ανταγωνισμός;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    απλά μας κλέβουν όλοι μαζί
    ΑΗΚ ρεύμα….. άτε για τον χώρο της κύπρου να έρτει άλλη μια (που δεν εshει chance άλλα άτε για χάριν συζήτησης) εταιρεία
    υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ανταγωνισμός με δύο εταιρείες;;;;;;;;;;;;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    εδώ στο γάλα στο ψωμί με τόσες αμέτρετηες υπεραγορές φούρνους περίπτερα κλπ
    και έχουμε το πιο ακριβό γάλα στην ΕΕ και ίσως στον κόσμο

  7. και ένα τελευταίο που έγινε τζαι ταινεία
    “Ακόμα και το νερό”
    EVen the water
    στην Βολιβία το κράτος ιδιωτικοποίησε και έδωσε σε εταιρείες την διαχείριση του νερού
    αμέσως τριπλασιάστηκαν οι τιμές και όχι μόνο αυτό αλλά ποινικοποιήθηκε το μάζεμα του νερού!!!!! μόνο η εταιρεία μπορούσε να το διαχειρίζεται!! και φυσικά οι βολιβιανοί εξεγέρθηκαν τζαι εστείλαν τις εταιρείες στον θκιάολο

  8. στην αργεντινή τα ίδια και τρισχειρότερα από την ιδιωτικοποίηση

    http://mlvzero.blogspot.com/2012/02/privatisation-derailed-argentinas-rail.html

    υπρέος που ζει στην ελβετία

    Aceras Anthropophorum PERMALINK
    Ιουλίου 12, 2010 09:15
    Φίλε μου διαφωνώ κάθετα με την ανάλυση σου. Βλέποντας τι γίνεται στην Ευρώπη, ότι πουλήθηκε το κλαίει τώρα ο λαός του οποίου η Κυβέρνηση το πούλησε.
    Στην Ελβετία πουλήθηκε η τηλεφωνία. Έχουμε το πιο ακριβό τηλέφωνο. Πουλήθηκε η suissair. Έχουμε την Lufthansa που μας μιλά μόνο γερμανικά, κάμνει μόνο τα κερδοφόρα δρομολόγια χωρίς να δρώνει το φτίν της για άλλα εθνικά συμφέροντα της Ελβετίας, όπως ο τουρισμός, ή πολιτικές σχέσεις. Ο ηλεκτρισμός δεν πουλήθηκε. Έχουμε τον πιο φτηνό τζιαι οικολογικό ηλεκτρισμό της Ευρώπης. Στην Αγγλία που πουλήθηκε, ο μικροκαταναλωτής πληρώνει πιο ακριβά τζιαι μειώθηκαν μόνο οι τιμές για τους μεγάλους καταναλωτές που αφήνουν κέρδος. Τα τραίνα που ιδιοτικοποιηθήκαν στην αγγλία … άλλη τραγική ιστορία. Ντελούξ βαγόνια που τζιοιλούν πάνω σε σαραβάλλες ράγες.

    η cyta ειναι ημικρατική
    τζαι τόσο πολλά αφηνιάσαν οι θαυμαστές της ακρίβειας και προστάτες αυτών που φκάλλουν πα στην ράσση ούλλων μας
    που ο εκπρόσωπος τους ο ματάκιας που ειχε καμερες παντού στην Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού και τον παρέτησαν ο Χριστοφίδης έβγαλε φιρμάνι για χάριν του ανταγωνισμού τάχα
    με την οποία έλεγε ότι η cyta ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ τις τιμές της!!!!!!
    ούτως ώστε η areeba τότε mtn τώρα να μπορεί να την …..ανταγωνιστεί….
    όπου υπήρξαν ιδιωτικοποιήσεις υπήρξαν απίστευτες αυξήσεις
    και μιλάμε για αγαθά πρώτης ανάγκης
    δεστε τι γίνεται με τις πεζίνες
    πόσες είναι; εκο lukoil shell petrolina esso … υπάρχει ανταγωνισμός;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    απλά μας κλέβουν όλοι μαζί
    ΑΗΚ ρεύμα….. άτε για τον χώρο της κύπρου να έρτει άλλη μια (που δεν εshει chance άλλα άτε για χάριν συζήτησης) εταιρεία
    υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ανταγωνισμός με δύο εταιρείες;;;;;;;;;;;;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    εδώ στο γάλα στο ψωμί με τόσες αμέτρετηες υπεραγορές φούρνους περίπτερα κλπ
    και έχουμε το πιο ακριβό γάλα στην ΕΕ και ίσως στον κόσμο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s