Λάθος μηνύματα από Βουλγαρία για την ΑΗΚ

Η ιδιωτικοποίηση των ημικρατικών οργανισμών έχει αρχίσει πλέον να μπαίνει για τα καλά στο προσκήνιο της πολιτικής αντιπαράθεσης. Αυτό, δυστυχώς ήταν αναμενόμενο, παρόλο που είναι μάλλον επικίνδυνο και στρέφει τα βλέμματα όλων προς την λάθος κατεύθυνση.

Πρόκειται για μια σαφή προσπάθεια αποπροσανατολισμού, κυρίως από πλευράς του ΑΚΕΛ. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από ένα απλό γεγονός, ότι δηλαδή οι ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά ένα από τα βασικά στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στο Μνημόνιο από τον Νοέμβριο, όπως αυτό συμφωνήθηκε επί Δημήτρη Χριστόφια. Η παραπλάνηση –και η ανειλικρίνεια- έγκεινται στο γεγονός ότι το ΑΚΕΛ περίμενε να αλλάξει η κυβέρνηση πριν να αντιδράσει σε αυτά που η δική του κυβέρνηση συμφώνησε.

eacΑκούμε πολλές φορές πως η διατύπωση στην μία –από τρεις- αναφορές στις ιδιωτικοποιήσεις, κάνει λόγο για μια κίνηση που θα γίνει «αν είναι αναγκαίο». Αυτό είναι αλήθεια. Το ΑΚΕΛ, όμως, ξεχνά δύο πράγματα: Πρώτο, είναι αναγκαίο. Δεύτερο, στις άλλες αναφορές που γίνονται, οι ιδιωτικοποιήσεις καταγράφονται ως «Βασικός Στόχος» (Key Objective) του Μνημονίου.

Το συμφώνησαν και τώρα φταίνε άλλοι. Αυτή η στάση είναι ανέντιμη.

Υπάρχουν όμως και πολλά άλλα στο όλο θέμα. Ακούσαμε την περασμένη εβδομάδα πως στη Βουλγαρία αυξήθηκαν οι τιμές ρεύματος μετά την ιδιωτικοποίηση. Ξέχασαν να αναφέρουν, όμως, πως η Βουλγαρία έχει ακόμα και τώρα τις χαμηλότερες τιμές ρεύματος στην Ευρώπη (με εξαίρεση την Δανία) και πως πριν την ιδιωτικοποίηση, οι οργανισμοί κατέγραφαν μόνο ζημιές.

Ακούσαμε επίσης πως η πράξη αυτή της κυβέρνησης, την υποχρέωσε σε παραίτηση. Αλλά ξέχασαν να αναφέρουν πως το κυριότερο ζήτημα εκεί δεν ήταν μόνο οι τιμές που αναπόφευκτα αυξήθηκαν αλλά και η διαφθορά –η Βουλγάρικη εκδοχή της Δρομολαξιάς που «έκατσε» με την ιδιωτικοποίηση.

Ακούσαμε επίσης μια μπακαλίσιμη ανάλυση για τα κόστη της ΑΗΚ και για το γεγονός ότι το μονοπώλιο ηλεκτρισμού είναι «κερδοφόρο». Φυσικά και είναι κερδοφόρο το μονοπώλιο ηλεκτρισμού, διότι είναι…μονοπώλιο ηλεκτρισμού. Στους δε υπολογισμούς που ακούσαμε για την αξία του οργανισμού, έλειπαν πολλές από τις μελλοντικές υποχρεώσεις του.

Γι αυτό και το απλοϊκό παράδειγμα που με τόση αφέλεια έριξε ο κ. Κυπριανού την περασμένη εβδομάδα, δεν στέκει ούτε καν σε έκθεση ιδεών του γυμνασίου. Φυσικά, η διαφθορά υπήρξε ένα κεντρικό στοιχείο των ιδιωτικοποιήσεων στην ανατολική Ευρώπη. Σε αντίθεση με την νοτιοανατολική Ασία, όπου οι ιδιωτικοποιήσεις αποτέλεσαν την λύση για την διαφθορά, στην Ανατολική Ευρώπη αποτέλεσαν μόνο την συνέχισή της.

Και, ο μεγαλύτερος κίνδυνος στην Κύπρο έχει να κάνει με πολύ συγκεκριμένα στοιχεία της ιδιωτικοποίησης. Πρώτη από αυτά, είναι η δυνητική διαφθορά. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο κίνδυνο στις απανταχού ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και μια από τις πιο ιερές παραδόσεις της κυπριακής πολιτικής, από το 1960. Και, εκεί πρέπει να κοιτάμε όλοι με ύφος μαντρόσκυλου.

Ένας δεύτερος σημαντικός κίνδυνος (όπως και στη Βουλγαρία) είναι ο ανεπαρκής επόπτης. Αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε ουσιαστική, αληθινή, εποπτεία. Αν δεν γίνουν σαφείς από την αρχή οι υποχρεώσεις του επενδυτή ως προς τις παροχές ηλεκτρισμού σε θέματα εθνικής σημασίας, σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης αλλά και γενικότερα ως προς την ποιότητα του προϊόντος που θα μας παρέχει, θα υπάρχει πρόβλημα στη συνέχεια. Και, εκτός από ένα στεγανό συμβόλαιο που να μην μπάζει, χρειάζεται γι αυτό και ένας αληθινός επόπτης, και όχι το Ποτέμκιν που έχουμε σήμερα.

Το αν θα γίνουν οι ιδιωτικοποιήσεις, είναι μόνο η μισή ιστορία. Το πώς θα γίνουν, είναι η άλλη μισή. Και, αντί να ανησυχούμε για τον τρόπο, βλέπουμε τον κόσμο να στρέφει το βλέμμα σε μπούρδες περί Βουλγαρίας που ως στόχο έχουν να πείσει το ΑΚΕΛ πως αυτό που το ίδιο συμφώνησε, σήμερα είναι ανάθεμα.

Επίσης πρέπει να προχωρήσει το ΓεΣΥ (με αλλαγές) και να εκπονηθεί ΜΔΠ. Και τα λεφτά από το γκάζι να μείνουν εκτός προϋπολογισμού.

5 thoughts on “Λάθος μηνύματα από Βουλγαρία για την ΑΗΚ

  1. Το νέο αεροδρόμιο Λάρνακας πλήρως ελεγχόμενο από ιδιώτες παραδίδεται στο κοινό περί τον Νοέμβριο του 2009 και αμέσως με τις πρώτες βροχές μέσα στις γιορτές των χριστουγέννων πλημμύρισε!

    Τα φώτα των διαύλων απογείωσης των αεροπλάνων είναι χαλασμένα μέσα στα χριστούγεννα!

    από το σαιτ της βουλής

    » Ερώτηση με αρ. 23.06.009.04.677, ημερομηνίας 5 Ιανουαρίου 2010, του βουλευτή εκλογικής περιφέρειας Λευκωσίας κ. Γιώργου Περδίκη

    «Την παραμονή των Χριστουγέννων σημειώθηκε βλάβη στο σύστημα φωτισμού του διαύλου του αεροδρομίου Λάρνακας.

    Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν στον τύπο, το πρόβλημα ήταν πολύ καλά γνωστό στην εταιρεία “Hermes”, διότι το σύστημα είχε ήδη παρουσιάσει βλάβη τέσσερις ημέρες πριν από τις 24 Δεκεμβρίου 2009, αλλά οι αρμόδιοι της εταιρείας αδιαφόρησαν ή ανέβαλαν την αποκατάσταση της βλάβης.

    Παρακαλώ τον αρμόδιο υπουργό να πληροφορήσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων αν έχουν διερευνηθεί οι πιο πάνω καταγγελίες και αν υπάρχουν επιπτώσεις στην εταιρεία.» »

    Απάντηση

    ——–

    Η συγκεκριμένη απάντηση δεν έχει ενεργό λινκ όπως άλλες που έχουν

    Οπότε δεν μπόρεσα να μάθω ποια ήταν η απάντηση του Υπουργού σε σχέση ιδίως με το αν η εταιρεία του κυρ Σιακόλα θα έχει οιαδήποτε επίπτωση!

    Σε άλλη ερώτηση του σημερινού νεοφιλελεύθερου Μητσόπουλου που είναι υπέρμαχος των ιδιωτικοποιήσεων γίνεται η εξής ερώτηση

    «Ερώτηση με αρ. 23.06.009.04.695, ημερομηνίας 8 Ιανουαρίου 2010, του βουλευτή εκλογικής περιφέρειας Λάρνακας κ. Τάσου Μητσόπουλου

    «Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα, το αεροδρόμιο Λάρνακας, μετά την επιβολή των νέων τελών, έχει καταστεί το ακριβότερο στην Ευρώπη. Αυτό καταγγέλλει εκ νέου και ο Διεθνής Σύνδεσμος Αερομεταφορέων (IATA). Μάλιστα, ο IATA καταλογίζει σχετικές ευθύνες και στην κυπριακή κυβέρνηση για την κατάσταση αυτή.

    Τα υψηλά τέλη αποτελούν σοβαρό αντικίνητρο για τη χρησιμοποίηση του αεροδρομίου από αεροπορικές εταιρείες. Το γεγονός αυτό αυξάνει το κόστος του τουριστικού μας προϊόντος, επηρεάζοντας αρνητικά την εισερχόμενη τουριστική κίνηση.

    Δεδομένων των πιο πάνω, παρακαλώ τον αρμόδιο υπουργό να ενημερώσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων για τα μέτρα που λαμβάνει, προκειμένου να επέλθει ένας εξορθολογισμός και μια εκλογίκευση στα νέα τέλη του αεροδρομίου.»

    Απάντηση

    και πάλι η απάντηση είναι απενεργοποιημένη

    Στις 10 Δεκεμβρίου 2012 ένας εργαζόμενος στο Αεροδρόμιο Λάρνακας έχασε την ζωή του σε εργατικό ατύχημα

    Το πόρισμα της ΕΔΔΑΣ

    (δεν ξέρω τι σημαίνουν τα αρχικά αλλά προφανώς θα πρόκειται για την αρμόδια αρχή ελέγχου πολιτικής αεροπορίας και αεροδρομίων)

    είναι καταπέλτης εναντίον της ιδιωτικής εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου

    από τον Φιλελεύθερο
    Πρώτη και κύρια διαπίστωση στο πόρισμα: Το αεροδρόμιο δεν έχει την απαραίτητη πιστοποίηση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
    Πόρισμα – καταπέλτης για το θανατηφόρο στο αεροδρόμιο Λάρνακας
    Συνεχίζει να υπνώττει η Πολιτική Αεροπορία

    στοιχεία από την Public Services International Research Unit

    Από το σύνολο των δήμων της Γερμανίας, το 41% κινείται προς μια κατεύθυνση συνεργασίας με άλλους δήμους ως προς τη διαχείριση των δημοσίων αγαθών, το 36% κινείται αυτόνομα, ενώ μόνο το 3% ξανασκέφτεται την ιδιωτικοποίηση. Είναι φανερό ότι η Γερμανία προσπαθεί να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος.

    Μιας και η Γερμανία αποτελεί τον ιθύνοντα νου των ιδιωτικοποιήσεων στην πατρίδα μας, καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά τι κάνει ως προς αυτό στην δική της πατρίδα: Το εντελώς ανάποδο, όπως άλλωστε απεικονίζεται και στον προηγούμενο πίνακα.
    Η τάση επαναφοράς σε δημόσια χέρια είναι περισσότερο έντονη στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Όπως μαθαίνουμε από την ίδια πηγή, από το 2007 μέχρι σήμερα έχουν συσταθεί 44 νέοι φορείς παροχής δημόσιων αγαθών και περισσότερα από 100 δικαιώματα εκμετάλλευσης δικτύων και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας έχουν περάσει στο δημόσιο. Τα περισσότερα συμβόλαια στον τομέα αυτό πρόκειται να λήξουν ως το 2016, και προς το παρόν τα 2/3 των κοινοτήτων της Γερμανίας προτίθενται να επαναγοράσουν τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τα δίκτυα διανομής, καθώς και τις μετοχές σε περίπου 850 μονάδες, οι οποίες αντιστοιχούν στο 50% της αγοράς.
    Επιπλέον κάποιοι δήμοι και κρατίδια έχουν ήδη εξαγοράσει μεγάλες εταιρίες. Για παράδειγμα η κυβέρνηση της Βάδης-Βιρτεμβέργης εξαγόρασε για 4.7 δις ευρώ το 45% της EnBW, από τη Γαλλική πολυεθνική EDF, ενώ η Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία πήρε πίσω την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, Evonik-Steag για 649 εκ. ευρώ.
    Γερμανικοί δήμοι έχουν επίσης επαναφέρει στον έλεγχό τους κι άλλες υπηρεσίες όπως στέγαση, αποκομιδή σκουπιδιών και συγκοινωνίες.

  2. ttps://osr55.wordpress.com/2013/03/16
    Η Γερμανία εγκαταλείπει τις ιδιωτικοποιήσεις

    άρθρα που επιβεβαιώνουν το περιστατικό και άλλα που είχαμε θάνατο ανθρώπων συνεπεία της μη συντήρησης από την εταιρεία
    Why German Trains No Longer Run on Time

    http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,496257,00.html

    http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,705963,00.html

    http://www.wsws.org/articles/2011/feb2011/trai-f03.shtml

    για τους ιδιωτικούς σιδηρόδρομους της αγγλίας που είναι στα ίδια χάλια με της γερμανίας

    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/may/22/will-hutton-rail-privatisation-disastrous

    http://www.christianwolmar.co.uk/books/the-great-british-railway-disaster/

    http://www.jrtr.net/jrtr34/f16_mat.html

    στην αργεντινή τα ίδια και τρισχειρότερα από την ιδιωτικοποίηση

    http://mlvzero.blogspot.com/2012/02/privatisation-derailed-argentinas-rail.html

    http://www.irastimes.org/Disaster_Management_over_European_Railway_Systems.htm

    η cyta ειναι ημικρατική
    τζαι τόσο πολλά αφηνιάσαν οι θαυμαστές της ακρίβειας και προστάτες αυτών που φκάλλουν πα στην ράσση ούλλων μας
    που ο εκπρόσωπος τους ο ματάκιας που ειχε καμερες παντού στην Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού και τον παρέτησαν ο Χριστοφίδης έβγαλε φιρμάνι για χάριν του ανταγωνισμού τάχα
    με την οποία έλεγε ότι η cyta ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ τις τιμές της!!!!!!
    ούτως ώστε η areeba τότε mtn τώρα να μπορεί να την …..ανταγωνιστεί….
    όπου υπήρξαν ιδιωτικοποιήσεις υπήρξαν απίστευτες αυξήσεις
    και μιλάμε για αγαθά πρώτης ανάγκης
    δεστε τι γίνεται με τις πεζίνες
    πόσες είναι; εκο lukoil shell petrolina esso … υπάρχει ανταγωνισμός;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    απλά μας κλέβουν όλοι μαζί
    ΑΗΚ ρεύμα….. άτε για τον χώρο της κύπρου να έρτει άλλη μια (που δεν εshει chance άλλα άτε για χάριν συζήτησης) εταιρεία
    υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ανταγωνισμός με δύο εταιρείες;;;;;;;;;;;;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    εδώ στο γάλα στο ψωμί με τόσες αμέτρετηες υπεραγορές φούρνους περίπτερα κλπ
    και έχουμε το πιο ακριβό γάλα στην ΕΕ και ίσως στον κόσμο
    τι ανταγωνισμός και κουραφέξαλα
    δεν υπάρχει ούτε υγιής ούτε άρρωστος ανταγωνισμός
    δεν υπάρχει ανταγωνισμός
    υπάρχουν καρτέλ
    και μιλάμε για είδη πρώτης ανάγκης

    και ένα τελευταίο που έγινε τζαι ταινεία
    “Ακόμα και το νερό”
    EVen the water
    στην Βολιβία το κράτος ιδιωτικοποίησε και έδωσε σε εταιρείες την διαχείριση του νερού
    αμέσως τριπλασιάστηκαν οι τιμές και όχι μόνο αυτό αλλά ποινικοποιήθηκε το μάζεμα του νερού!!!!! μόνο η εταιρεία μπορούσε να το διαχειρίζεται!! και φυσικά οι βολιβιανοί εξεγέρθηκαν τζαι εστείλαν τις εταιρείες εκεί που πρέπει

    http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=80&aid=420371&cid=122

    http://www.commondreams.org/views/071500-101.htm

  3. Βεβαίως δεν «ξεχνά» μόνον ο ΓΓ του ΑΚΕΛ….

    Το πιο πάνω άρθρο δεν εν λία που «ξιχάνει»….

    1. είναι εντελώς άσχετο αν η βουλγαρία έχει το πιο φτηνό ρεύμα στην ευρώπη, καθώς έσσιει τζαι από τους πιο χαμηλούς μισθούς. Το θέμα είναι ότι όσον ήταν δημόσια η εταιρεία ήταν ΦΤΗΝΟΤΕΡΑ, από ότι εν τωρά με τον «παραγωγικό» ιδιωτικό τομέα.

    2. Είναι εντελώς αυθαίρετο το συμπέρασμα ότι η «δρομολαξιά» της βουλγαρίας ήταν πιο σημαντικό που τες αυξήσεις του ρεύματος. Που στηρίζεται τούτο ; Έχουμε κανένα στοιχείο ;
    Απλά νεοφιλελευθερα να το δεις, δεν γωνιάζει.
    Ποιον είναι πιο πιθανόν να συμβεί ;
    Να φκεις στους δρόμους για ένα (ακόμα) σκάνδαλο που δεν το νιώθεις να επιρεάζει άμεσα την πούγκα σου ;
    ή να φκεις άμαν θωρείς το λοαρκασμό να αυξάνεται (τζαι να τα πιάνουν που τη πούγκα σου)

    3. Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι μονοπώλειο ήταν τζαι μονοπώλιο επαρέμεινε :

    Καρτέλ

    Χαρακτηριστικό για τον τρόπο που λειτούργησε η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, που επιβλήθηκε ως πολιτική από τις Βρυξέλλες, ήταν ότι ιδιωτικοποιήθηκε η αγορά, εισήλθαν τρεις ιδιωτικές εταιρείες που ανέλαβαν πρακτικά το έργο της βουλγαρικής ΔΕΗ, αλλά, αντί να λειτουργήσει ο πολυπόθητος ανταγωνισμός που θα έφερνε μειώσεις τιμών, οι τρεις ιδιώτες, όλοι ξένοι, η τσεχική CEZ, η επίσης τσεχική Energo-Pro με κύριο τομέα τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια και η αυστριακή EVN, μοίρασαν την αγορά στα τρία και, αντί να μειώσουν, αύξησαν τις τιμές.τρεις ιδιωτικές εταιρείες που ανέλαβαν πρακτικά το έργο της βουλγαρικής ΔΕΗ, αλλά, αντί να λειτουργήσει ο πολυπόθητος ανταγωνισμός που θα έφερνε μειώσεις τιμών, οι τρεις ιδιώτες, όλοι ξένοι, η τσεχική CEZ, η επίσης τσεχική Energo-Pro με κύριο τομέα τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια και η αυστριακή EVN, μοίρασαν την αγορά στα τρία και, αντί να μειώσουν, αύξησαν τις τιμές.

    Οι λογαριασμοί που πήραν για πρώτη φορά μέσα στο 2013 οι καταναλωτές στα χέρια τους ήταν έως και διπλάσιοι σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι πολίτες διαμαρτύρονται και για αδιαφάνεια στις χρεώσεις. Αν και οι τιμές της κιλοβατώρας είναι αρκετά χαμηλά για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, οι μισθοί στη Βουλγαρία είναι από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη και πολλές φορές δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες για θέρμανση και ηλεκτρισμό των νοικοκυριών.
    από
    http://www.efsyn.gr/?p=25306

    Τζαι γιατί αυξηθήκαν οι τιμές το εξηγεί εύκολα η ίδια η καπιταλιστική η θεωρεία …. για όσους την αθυμούνται…. Η θεωρεία εν τζαι λαλεί ότι επειδή εν δημόσιο ενεν καλό. Αλλά επειδή εν μονοπώλιο…. Τζαι το ιδιωτικό μονοπώλιο εν σσιεηρόττερο. Και αυτό είναι που προσπαθείται να κάμετε. Ιδιωτικό μονοπώλιο… Που ένα πράμα σημαίνει… Μείωσεις μισθών των εργαζομένων, αύξηση των τιμών (αφού θα παραμείνει μονοπώλειο ή στη καλύττερη – καρτελ)

    Εν όπως την ΟΕΒ.
    Θέλει να καταργηθεί ο κατώτατος μισθός για να καθορίζει η αγορά τους μισθούς τζαι θέλει νομοθετική ρύθμιση για τα επιτόκια.

    Απλά καπιταλιστικά. Τα δικά μας, δικά μας τζαι τα ξένα πάλε δικά μας

  4. Για να μεν λαλώ τα ίδια τζιαι τα ίδια:

    http://woofisarfkai.blogspot.com/2013/10/idiot.html

    Προσωπικά ΔΕΝ με κόφτει αν το ΑΚΕΛ λαϊκίζει ή οϊ. Εγώ κρίνω τους τωρινούς κυβερνώντες. Αν οι ιδιωτικοποιήσεις σε κάποιους τομείς εν αιτιολογούνται παρά μόνον που ιδεοληψίες του στυλ «η αγορά αυτορυθμίζεται» (αποδεδειγμένα στα «φυσικά» μονοπώλια τούτον δεν υφίσταται), τότε ΔΕΝ πρέπει να επιτραπεί (που τους εργοδότες της κυβέρνησης, τον κόσμον δηλαδή) να γίνουν…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s