Για να δικαιούσαι (από πού βγαίνουν οι μολότοφ;)

Για να δικαιούσαι να παρελαύνεις την 25η Μαρτίου και να φωνάζεις συνθήματα που στοχεύουν να διατυμπανίσουν τον πατριωτισμό σου, οφείλεις (οφείλεις!) να έχεις κι ένα ανάστημα.

Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να είσαι κκιλίντζιρος. Σιδερώθου λίγο, φόρεσε κάτι καθαρό. Δεν μπορείς να περπατάς ως να πήγες περίπατο στην εξοχή. Αν τιμάς ό,τι τιμάς, τότε να το τιμήσεις και να σταθείς περήφανα, όχι σαν τζένγκενος. Οφείλεις να τηρείς ζυγούς, να είσαι συγχρονισμένος, να κρατάς βήμα, να δείχνεις πως θέλεις να τιμήσεις κάτι με την απόφαση να παρελάσεις.

Όχι, δεν είσαι

Όχι, δεν είσαι

Αν περπατάς ανέμελα εώς μαστούρικα και φωνάζεις πως θα σκοτώσεις τους εχθρούς του έθνους, απλά φαίνεσαι χαζός. Και, πάνω από όλα, προδίδεις για τον εαυτό σου κάτι το πολύ ευτελές.

Από αυτές τις στάσεις και διαθέσεις βγαίνουν οι μολότοφ. Μολότοφ θρασύδειλες, φοβισμένες.

Παλικαριές του νταή που το παίζει δυνατός μόνο όταν ο άλλος δεν μπορεί να αντιδράσει. Πρόταση βίας, αλλά μόνο όταν είμαστε εμείς πολλοί και οι άλλοι λίγοι. Ωραία να δίνουμε ξύλο όταν ο άλλος είναι μόνος του στην Λήδρας, ωραία και να ρίχνουμε μολότοφ σε μια εκδήλωση όπου η αντίδραση θα είναι μικρή.

Αλλά αυτό το πράμα δεν είναι συμβατό, ούτε με το «υπό σκιή», ούτε με την μαγκιά της Ελληνικής ιστορίας. Αν είστε μάγκες, ας τα βάλετε με τους πολλούς. Αλλιώς μην δείχνετε τόση ασέβεια στην Ελληνική Ιστορία.

Όπως κάτι πατριώτες που κάνουν αναπαράσταση της Σπαρτιάτικης ζωής, με την σκεμπέ να κρέμεται και τα κανάτζια να κτυπολογούν γεμάτα σούβλα καθώς ρίχνουν το δόρυ τρία μέτρα, ξεθεωμένοι από την κούρσα των 50 μέτρων: Απόδειξη πως δεν έχουν ιδέα για το τί ήταν η Σπάρτη, η σκληρή εκπαίδευση, η αφοσίωση, η πειθαρχία. Αν θα το παίξεις Σπαρτιάτης, κόψε λίγο το οφτό, τα εκλαίρ και τα μιλφέιγ.

Ίσως η αλήθεια να είναι πως η ράτσα μας ήταν πάντα μισαλλόδοξη. Ίσως και ο ρατσισμός και η καιροσκοπία να είναι κομμάτι μας και να φεύγουν μόνο με ακρωτηριασμό. Αλλά όταν κρατάς τη σημαία λες και κρατάς ξησκονόπαννο, τότε σίγουρα δεν τιμάς όλους εκείνους που πολέμησαν, σκοτώθηκαν και σκότωσαν για να κάνεις εσύ παρελάσεις και να το παίζεις μάγκας.

Αν έχεις κάτι να πεις, κι αν αυτό είναι πως είσαι Έλληνας και πως θα απαγορεύσεις την μείωση του Έθνους, οφείλεις να ξέρεις και λίγο Δημοσθένη. Να διαβάσεις, έστω για πλάκα, κανένα επικήδειο του Περικλή, λίγη Απολογία, έστω και λίγο την καταθλιπτική περιδιάβαση του Όμηρου στην μικρότητα του Ανθρώπου. Τον πολιτικό στοχασμό στο δίλημμα της Αντιγόνης. Κάτι, τέλος πάντων, περισσότερο από την μόστρα.

Η πατρίδα, κύριοι, και η ιστορία μας, δεν είναι ποδοσφαιρική μανία και δεν προσφέρεται για νταηλίκια. Και να κρατάτε την σημαία περήφανα, όχι να κτυπολογά πέρα δόθε.

ΣΗΜ: Το ψεσινο ήταν πυρσός και όχι μολότοφ.

2 thoughts on “Για να δικαιούσαι (από πού βγαίνουν οι μολότοφ;)

  1. Όχι ακριβώς Μιχάλη. Το κάνεις να φαίνεται ότι αν αυτοί οι τύποι είχαν six-packs και αγέρωχη κορμοστασιά θα νομιμοποιούντο κάπως να κάνουν ότι θέλουν. Η ουσία είναι ότι και ο βασιλιάς Λεωνίδας της ταινίας να είσαι, αληθινός πατριώτης και λεβέντης, τηράς τους νόμους της Κυπριακής Δημοκρατίας αλλιώς αντιμετωπίζεις τις συνέπειες.

    • Ναι, συμφωνώ. Αλλά να το παίζεις Λεωνίδας και να μην ξέρεις τί είναι πειθαρχία και άσκηση, αυτό δείχνει επίσης πως δεν έχεις πλήρη επαφή με την ιστορία που *τιμούν* (τάχα)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s